onsdag 21 januari 2009

Jobbar igen


Idag var jag och jobbade efter min influensa. Musklerna kändes som de var av bly och jag hostar och hackar lite än. Men det var skönt att vara tillbaka till hästarna igen. Hingstarna saknar mig säger killarna de klarar knappt av dem när jag inte är där. Zambesi var riktigt riktigt glad, han buttade runt mig och pratade hela tiden, och jag sa jag saknat honom också. Sen gick jag igenom de stona som ska föla nu och kollade hur nära de är. Den som ska ha härnäst får inom fem dagar ska jag tippa. Jag hittade också tre okända hästar i stallet de hade kommit från Napoli sa killarna så jag måste ta reda på vilka det är. De ska antagligen betäckas och tävlingskariären är över, men de kommer från en aktiv träning det kan jag se på dem. Idag var det kring tio plussgrader men vad hjälper det när det regnar och plaskar hela tiden. Min röda kamelia har knopp. Den vita måste jag flytta den får nog för lite ljus för bladen har börjat gulna. Idag köpte jag lite rökt norsk lax så det blir rostat bröd med lax i kväll..

Inga kommentarer: