tisdag 6 januari 2009

Ängeln träffar oscar


Ängeln blev skickad till min mamma i sverige där väntade hon på mig och nu är hon med mig i Italien idag var vi till min oscar fölet jag fött upp med mjölk för mamman är för agresiv och kan inte ta hand om föl. här nosar oscar på ängeln, men han ville hällre ha ett äpple. (obs han är inte juridisk min, jag är bara hans fostermor, men jag säger min om alla hästar här,moraliskt är de mina, ingen älskar dem mer än jag)imorgon kan det bli regn enligt vädret sen blir det sol och lite mildare på dagarna med plussgrader och om en vecka ska det bli tio grader varmt..hoppas det stämmer

2 kommentarer:

Veronica sa...

Jag förstår precis vad du menar när du säger "min". Hästarna blir som ens egna barn tillslut.

Ha det gott!

Anonym sa...

Hur du kunde veta att jag gick och tänkte dej, jag tänkte att jag får väl höra aldrig av dej igen.
Roligt att höra att du var hemma i Sverige över helgerna fast dina hästar har nog saknat dej. Synd om de små fölen som får skiljas från sina mammor, varför det?
Här har det blivit töväder igen efter köldvågen för några dagar sen, lite vårlikt.
Ha det så bra, jag ska lägga adressen på minnet om du skulle glömma bort mig.