lördag 17 januari 2009

Doktor frankenstain,livingstone eller?

Jag har haft influensa precis en vecka nu. Febern har gått över men en otäck hosta håller mig vaken om nätterna. Min chef skulle fixa läkare i tre dagar, men det ena o andra kom i vägen. Idag ringde han sa tony kommer snart och hämtar dig så får du åka till en akutdoktor i byn. Tony kom och vi åkte till mottagningen och ringde på en klocka. Ut kommer en kraftig man med walkietalkies nycklar osv som jag tar för att vara en vakt. Han säger vad är problemet. , hosta säger jag, och tänker vad har vaktmästaren med det att göra. Följ med säger han och pekar på ett undersökningsrum och går en sväng. Jag tror han hämtar läkaren. Men han kommer tillbaka fortfarande utan att presentera sig han frågar inte häller vad jag heter eller om några dokument. sätt dig här säger han och tar fram ett stetoskåp . Jag börjar hosta. Jag vet inte ens om han lyssnade för jag kände inget, han säger bronkitis och går iväg. kommer tillbaka med ett recept och öppnar dörren och snopen står jag o Tony på gatan. Det var det underligaste läkarbesök jag varit på. Vi drog till apoteket i byn, där är de desto bättre jag fick ett pencelin som heter augmentin instruktioner, medecin för magen när man tar pencelin och sen köpte jag en varmvattenflaska en sån man kan ha i sängen en platt plastdunk helt enkelt. och nu är jag hemma igen. Vilka äventyr ..Jag har inte mer än en dvd kvar att roa mig med den ska jag se nu dagtid det är en skräckfilm.. Föresten har årets andra föl fötts en liten hästflicka det med. Nästa kommer om en vecka cirka då ska jag va med o på benen, nu är jag trött på det här..

Inga kommentarer: