lördag 4 september 2010

Så blev man hunddoktor också..

Jag var ledig igår,andalusiern är lite väl fäst vid mig nu. Han hadde vägrat äta igår när jag inte var där. Han har varit deprimerad ett bra tag. Han kommer från spanien och hans ägare en äldre man var jämt med honom och red och pysslade. Men mannen har fått sämmre hällsa och ville ha ett bra hem till sin ögonsten så kom han hit. Han har varit ganska deppad och håglös till för ungefär fyra veckor sedan. Då började vi få riktig kontakt. Han levde upp och är en riktig charmknutte men också en kille man får vara väldigt bestämd åt. Så han är väll lite känslig för separation tydligen. Idag har ätit och "pratat" han hadde mycket att säga mig.
Sabhin har problem med sin hals och imorgon ska jag ge honom kortison.
Ja så var det vår mästerrymmare Baffi. Han är den enda som är instängd i hundgård för han sticker ut härifrån på något sätt. Det är bra onödigt för stället är stort så han har ju utrymme endå. Vanligtvis så slutar rymmningarna i att Silvia får åka till kommunen och lösa ut honom för 80 euro. Idag släppte Gabrielle ut honom. Han brukar kunna stanna en liten stund och sedan få gå in i hundgården igen. Men idag drog han. Och polisen ringde på mindre än en timme hadde han dragit 2 mil och blivit påkörd. Silvia var och hämtade honom och åkte till vetrinär, hon kom hem nyss efter tre timmar. Han har fått dropp. Och han hadde fått en ven avsliten i ett framben och förlorat en del blod. sen hadde han fått sy massor av stygn i båda benen. Nu ikväll ska jag ge honom sprutor smärtstillande och antibiotica plus en till. Jag är van ge sprutor till hästar. Men det är under skinnet så det ska inte vara några problem. Han har troligtvis ett litet benbrott också men ska inte gipsas och röntgas förän på måndag. Jag ska återkomma med bilder på rymlingen. Det är föresten en engelsk setter. Det är andra gången han blir påkörd föresten sa de. Och han blev sydd förut också. Klen hjärna på killen han borde lärt sig. Men synd är det om honom kraken.

2 kommentarer:

Tove sa...

Så du har full rulle med andra ord! :D

Monica sa...

hej !!
Vilken rymmare !!
Intressant med din "hästkompis " som matvägrar....
Underbart att få följa din vardag med hästar och hundar !!
ha det gott,
Kram,Monica