söndag 5 september 2010

sköta sjuklingar











Idag fick jag äntligen medecin till mina kaniner som har ett virus som gör att ögonen är variga och helt stängda de ser förfärliga ut. Men en av mina vetrinärkompisar har fixat medcin och ordenation åt mig. så får jag ge dem sprutor. Det är för övrigt samma sprutor grisar o kor får vid salmonella. Baffy haltar runt lite nu men ser ynklig ut med sin tratt och fortfarande blodig. Vi vill inte börja tvätta honom och härja med honom än. Jag fick fortsätta ge honom smärtstillande idag pluss en stelkrampsspruta.




Fick reda på av exchefen Equinox bi kommit hem från usa ,så nästa lediga dag på fredag ska jag och hällsa på honom. Jag älskar den hästen och skötte om honom innan han blev kidnappad sen åkte han ju till Usa som avelshingst. Nu är han hemma.Nu kommer lite bilder på sjuklingarna. Vetrinären gav mig rejält med medecin jag kan bota 90 kaniner eller 4 grisar eller en ko från salmonella pluss lite annat..Även getter men är inte säker på dosen där. Så har ni en sjuk gris ko kanin eller get så bara ring hehe...

1 kommentar:

Marianne sa...

Men stackars små djuren! Hoppas nu all medicin hjälper både kaniner och vovve!