onsdag 22 september 2010

Skönhetsdrottningen


Nu har en häst jag inte hunnit träffa än kommit hem. Hon har åkt runt på tävlingar en sorts skönhetstävling för araber hon var i london och blev fyra i europamästerskapen,vann Italienska mästerskapen och har fått årets högsta poäng för hela världen. Qana heter hon ,hon är ganska lik Pandorea här men smäckrare och mycket mer eld o glöd. Nu går de två tillsammans i hagen . Andalusiska hingsten Talaiot går i hagen brevid och är så till sig över två damer brevid så han glömmer aldeles av att beta . Bara går och trånar,men dessa damer kommer han aldrig att få,för i hästvärlden är rasismen total. Dessa 2 ska bara ha andra araber och hingst för nästa år och första fölen är redan utvald. En vacker skimmel bland världens vackraste araber..Bilden på Qana är inte så bra jag satt på traktorn och tog den. Men jag ska ta nya när jag får tid.

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Araber är fina. Jag brukar åka och titta när dom har tävlingar nere på stranden här i Giardini.