söndag 12 september 2010

Mina medhjälpare







Varje morgon väntar mina medhjälpare utanför min dörr. Ja faktum är att Artu han ligger för dörren,så att det hemska inte inträffar att han missar mig. Han gjorde det en gång efter det ligger han för dörren. Han hör lite dårligt. Sen när jag kommer ska det klappas lite. Sen bär det av till stallet jag cyklar de springer. Först delar vi foder till hästarna,då finns det ju hundgodis där också förståss. Sen mockar vi där är det mest Raja som hjälper till och talar om för hästarna om de springer runt för mycket. Brown han jagar råttor. Artu då ja han vaktar fodret genom att lägga sig för dörren till foderkammaren.Brown erskorterar även mig när jag går med hästarna till hagarna längre bort samt vaktar mig och beskyddar mig från råttor när jag lassar av vid dyngstacken. De tycker själva de gör ett utmärkt jobb att assistera mig. Här kommer lite bilder på dem. Artu är den vita pyrenen,Brown är en engelsk setter och raja en rischensnauser. Mästerrymmaren Baffy får sitta i fängelse efter som han hällre rymmer än jobbar. Det är han med tratten i förra inlägget

1 kommentar:

Unknown sa...

Skònt att ha en lojal styrka under sig. Vad sòta de àr.