lördag 18 september 2010

Lite av varje..







Mitt telebolag bestämde sig för att byta namn på det erbjudande jag har surfat på nätet på i fyra år. Det gammla skulle sluta gälla den 4 oktober så träder automatiskt det nya i kraft. Det är bara det att här i skarven så började det plötsligt plocka pengar på mitt påfyllnadskort. på en vecka gick det 75 euro annars betalar jag 20 i månaden. Ja då skulle jag ringa deras service och få hjälp. Det var det vanliga först rabblar erbjudande sen ska du ditt tryck ett ska du ditt tryck 2 osv. den sjunde och sista skulle jag trycka men är tvungen lyssna igenom allt det andra först sen var det 2 till sådanna rabblingar och tryckande så det tar en massa tid komma fram. då säger mäniskan i luren dröj ett ögonblick man väntar ett par minuter och bäst det är är man bortkopplad. Bara att börja om hela prosseduren. Efter nio gånger så kommer en kille som i alla fall pratar med mig. Och förklarar jag måste till en windbutik. Jag får adress o telenummer till en här i mirano. lägger på ringer butiken. Nu visar det sig att den butiken upphört. Vad får jag göra ringa igen suck . tror ni jag är arg ,vid det här laget har det gått två timmar. Jag får adressen till nästnärmaste butik de har inget telenummer men jag får adressen till Salzano. Det här var i förgår och det hadde hunnit bli kväll. igår så gick jag tre kilometer till Salzano och på den uppgivna adressen låg en läkarmottagning. Jag frågar runt lite och folk säger det finns inget wind där och har aldrig gjort det. Jag sätter mig på ett fik ringer wind och knappar runt då igen dubbelsuck. En hurtig dam förklarar slutligen fyll på kortet 25 euro igen och gå hem kan vi hjälpa dig fixa det via telefon. Jag gör det ringer upp samma prosedur förståss. hela förmiddagen har gått. oCH JAG FÅR SVARET NEJ DU MÅSTE TILL EN WIND BUTIK. Jag tappar liksom tålamodet då vrålar wind kan dra åt pipan nu byter jag bolag. Och det har jag gjort till vodafone fördelen är det ligger en butik nära här så jag kan få hjälp om det blir krångel.



Idag har det regnat hela dagen. Har skött om hästarna och sen tagit stygnen på hunden som blev påkörd. Ja sen igår fick jag ta bort min lilla kanin. Den hadde blivit botad från sjukdommen men det hadde tagit synen på båda ögonen jag tyckte synd om den destutom hadde mamman ju dött innan så den vart ensam. Så den fick somna in ..Det var lite vad som hänt och varför det varit tyst ett tag igen...och jag hatar telefonköer och trycka hit och dit. Jag vill prata med en person direkt...På bilden hunden Brown kom ut från parken här han hadde kamoflerat sig.Mittersta bilden jag har sällskap av ett gäng av chefens byggjobbare nu på dagarna ,de gör lite olika saker här bygger de ett tak. lägger dränage och på måndag börjar de bygga på mitt hus här.Den första bilden är en av byggjobbarna bilden blev inge bra men irl så ser han ut som George Clooney men bara i profil. Han heter Saouro vilket är lite lustigt det betyder fux på svenska vilket är en hästfärg..

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, dessa telefonbolag... Det är precis hopplöst!