söndag 26 september 2010

Fest nästan jämt

I tisdags slutade fem dagars fest med stort tivoli och festligheter en fest som heter fiera di san Matteo. Idag var det dags igen nu hette det bell Italia och var mat och vin från alla regioner i Italien. Sen hadde de vagn och häst och ponnyridning också. Synd jag inte fick med mig kameran denna gång i tisdag kväll fotade jag uppifrån pariserhjulet. Hur som hellst idag tänkte jag på mina bloggvänner i syd på cesilien. Jag köpte oliver därifrån av en sametsögd charmör. Det blev också små inlagda pepparfrukter fyllda med tonfisk de var sååå goda. Och jag fick en stor bukett oregano och ost av charmören. Jag nändes inte säga jag inte gillar ost. I bakgrunden vaktade hans mamma hon tyckte tydligen det fick vara slutflörtat efter ett tag . Jag log stort för mig själv och tänkte på det jag läst ni skrivit om svärmödrar där nere. Och jag håller mig till flört en sådan partner med en mamma som härjar så dant det kan allt vara.

Här har jag lite behandlingar att göra. andalusiern har trånat efter arabflickorna så han har stått och dunkat knäna i staketet och benen svällde som på en elefant. Så nu är det inpackning med kyllera som gäller. Ena arabstoet har en ögoninfektion så hon ska tvättas och ha ögondroppar. Annars rullar det på med hästarna alla mår bra förutom det . Imorse när jag öppnade grinden blev jag lite skrämd av en flock jättestora kalkoner. De hadde rymt från grannen. Då jag gillar kalkonstek funderade jag på att fösa in en här. Men jag kan inte döda den endå så vad skulle jag gjort med den. Bättre gå bort till Tony och fråga om jag får köpa en sen. Föresten idag köpte jag också salami med vin salami med vildsvin och en till sort jag inte mins vad det var. Sen var det en tysk där jag köpte korv av . Och jag blev helt till mig och köpte lingonsylt för det hadde han. Vad dumm jag är jag äter ju aldrig lingonsylt annat än mammas råsyltade . Det var väll för det kändes svenskt jag köppte det. Men jag vet en svenska här som gärna vill ha det får bli en present till henne.

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

hihi, ja en del mammor här är kanske lite väl överbeskyddande :o) Min håller sig tack och lov ganska lugn.