fredag 31 juli 2009

Alla har semester.....inte jag..




Chefen är på semester vilket innebär att jag är själv här som ger medeciner och sprutor. Och vi har tre föl som går på antibiotica som ska ha medecin åtta på morgonen klockan fyra och sen vid midnatt. Så det är bara och trava iväg till stallet. Ena ungen vill inte svälja medecinen men jag har kommit på om jag blåser på hans mun försöker han slicka mig precis som en hund då sväljer han också. Han hadde kommit på ett trick att lägga bak tungan och inte svälja sen spotta ut medecinen. Sen åtta på kvällen fick jag också till stallet jag slutade sex. Men ett sto ska ha en spruta antibiotica då. tiderna är viktiga med antibiotican. Ja därför har det inte blivit så mycket bloggande, jag har läst andras men inte skrivit själv. En kille jag gillar och jobbat med i två år tvärslutade här. I fredags ville han ha tio dagars semester chefen sa det går inte för Sandro har semester nu. Ja då tvärslutade han gick hem bara. Flickvännen hadde hotat göra slut om han inte tog ledigt med henne.Hon kommer dumpa honom endå tror jag. För nu när han inte gör uppsägningstid får han knappast bra rekomendationer han sätter oss alla på pottkanten för vi har aktionerna i Milano o massor av jobb. Sen får han inte ut länen det har de rätt att hålla inne när han brytit kontraktet. Ja sen får han inte stämpla häller så han har nog ställt till det. Och snart tar pengarna slut, då drar nog tjejen endå. Tråkigt för det är en snäll kille, han är bara tokkär och då tänker man kanske inte så klart...Så nu behöver vi hästvan ny personal för tre eller två månader snabbt. Är någon sugen hör av er..Lite bilder på vad vi skördar här nu på gården ..Jag och chefens frukt o grönt..

Jag hadde fler bilder jag tänkt ladda upp men det var så trögt idag så jag tröttnade dessa får räcka. Pumpa eller zucca som de säger här får ni chansen prova bröd bakat på pumpa det är gott..

1 kommentar:

Unknown sa...

Det àr sà roligt att làsa dina inlàgg. Du har ett underbart givande liv, fàr jobba med djur och vara ute, vàntar alltid pà att din blogg ska hamna òverst pà min blogglista med nàgot nytt fràn "hem till gàrden". Hoppas det lòser sig med personalfràgan. Hoppar gàrna in, àr ju ledig hela augusti, men vet inget om vare sig hàstar eller andra djur. :=/ :=)Kram