söndag 19 juli 2009

Italienska skor och Jesolo











Jag tycker Italienska skor är urläckra små konstvärk..Med just betoningen på små. Det är inte alltid lätt för en nordisk amasonkvinna att klämma ner fötterna i ens deras största storlekar. Vi har flera transsexuella i vår by, de är långa och har stora fötter eftersom de är karlar eller ex karlar. Jag har funderat på att fråga någon av dem var de köper sina skor för de har jämt så fina skor och klänningar. Idag tillägnar jag Marika du vet vem själv, som är tokig i skor några bilder. De lila är sjukt snygga. Men sen har jag inte så många tillfällen här vid stallet att vingla runt i högklackat häller... Dagen i Jesolo blev perfekt. Sola, bada, shoppa. Fyndade designplagg en kläning och en kjol,köpte baddräkt mm.och toppade dagen med en glass en copa amaretto..Åkte sju imorse och kom hem sju ikväll. Det tar bara en halvtimme dit med bussen.Som numera inte är så fridsam som förut. Vi är översvämmade av nyrika ryssar. De är otroligt högljuda och har inte hyffs för fem öre. När jag skulle hem fick jag rädda en liten Italiensk gubbe som blev omkullträngd av ett gäng ryssar som alla skulle på bussen samtidigt ,de trängde sig före och knuffade undan gamlingar och barn.Det är inte första gången jag upplever detta och vilken brist på hyfs de har.Sen sitter de och gapar och skriker i bussen. Kunde jag skulle jag skrika åt dem i bussen att Sverige ska spöa dem i både hockey och skidor, och vinner de är det för de är dopade.

7 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Jag har inte så mycket problem med storleken, men däremot är det oftast så otroligt höga klackar på dom att det för mig är helt omöjligt att använda skorna :o)
Tycker det är svårt att hitta några med lite lagom, för antingen är de helt platta eller så är det 2 meter klack ;o)

Marica sa...

Wow så snygga skor. Dom där lila och sen dom där svarta längst ut skulle man vilja ha. Sen såg jag en annan lila sko långt in med typ siden liknande tyg. Ååå sjukt snygga. ME LIKE! :)

Unknown sa...

Hòll pà att svimma nàr jag sàg ditt inlàgg! Jag àr en riktigt sko-holist och nàr jag sàg dessa bilder fick veckan en mycket bra start! TACK!!! :=))))

Pappa B sa...

Tjenare vännen
Återbördad till asfalten, besviken över valet av 3-pinnen som inte funkat mer än vid ett enda tillfälle (borde givetvis valt Telia som operatör) blir det nu till att berätta vidare om äventyret uppe i norr.
Kram

Miranda sa...

Jag håller med Pysen73, trots att jag inte är en amasonkvinna så är jag väl hyffsad lång med mina 170cm, och sätter jag på mig 20 cm klack på det så blir jag en gigantisk amasonkvinna ;) Varför finns det inte okey-höga klackar för...?

lurigopalia sa...

Marica jag tänkte faktiskt på dig när jag tog korten.
Pysen och miranda. Jag är 174 så jag blir lång i högklackat. Men alla Italienskor stolpar runt i högklackat jämt. Till och med när de jobbar som typ på resturang ajaj i fötterna.Eller joggingskor inga mellanting.Fast i den här regionen ligger det stora skotillverkare så skor är lätt att hitta i alla varianter.
Johanna du kanske skulle ta en skosemester här och shoppa..

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Förstår din ilska! Trist med detta beteende, just nyrika! Inte bra!
Tur du kunde hjälpa den lille mannen.
Sedan de där skona - inget för mig med mina 42:or....
Ha det!
Carin