tisdag 7 juli 2009

Huset jag bor i




Jag fick en fråga hur jag bor. Först i tre år hadde jag hela huset för mig själv två våningar. Det var i stort behov av renovering.Ett vitt stenhus med gröna fönsterluckor. Nu har de renoverat. Och jag bor på övervåningen där är tre rum med badrum till alla rummen. Sen är det ett kök. Jag har ett av rummen. Men när jag har sverigebesök bor de i eget rum. Köket är med elektrisk ugn men gasspis.Det är gula skåpluckor. Mitt badrum har blått och vitt kakel. På undervåningen med egen ingång bor Jean piero och johanna hans tjej. De har ett rum och kök och badrum. Jag tycker det är skönt att ha allt på samma våning för fem rum och två våningar som det var förut blir mycket att städa. Nu är allt målat och renoverat. Brevid mitt hus ligger hönsgården hönsen o tupparna springer överallt.Ibland kommer de med kycklingar. Tupparna tycker jag inte om de gal och väcker mig. De för liv till o med på natten ibland. Hönsen är bra jag har ju färska ägg när jag vill.Huset ligger på gården. Jag har utsikt över hästhagarna och vid klart väder ser jag alperna i fjärran.Bilden på huset är inte ny, nu har jag tre stora änglatrumpeter,en jättestor blomma med blå blommor i två jättehibiskusar en med gula blommor och en med lila samt massor av småblommor.På övervåningen bor jag. Hibiskusbilden är ett år den är dubbelt så stor nu och alltid full i blommor.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket mysigt ditt hus ser ut att vara! Vart i Italien bor du?

Myra sa...

Så mysigt det verkar vara. :)

Sv: ang låsta bloggen. Maila mig din adress som du loggar in på på blogger så skickar jag dig ne inbjudan.

Miranda sa...

Ser ju jättefint ut!

På tal om våningar, jag har 2 rum på 2 våningar :) Skoj tycker jag, tills den dagen jag ramlar nerför trappan för att jag inte riktigt vaknat än...

Anonym sa...

Å vad mysigt, ja nu vet jag hur du bor. Men va billigt du bor men tänker man på vilket jobb du har så är det inte mera än rätt att du bara betalar för gasen och lite till. Ha ha ja pengar dom är till för att användas så dä gör du allt rätt i som spenderar det skulle allt jag också göra. Man lever bara en gång och där man hamnar sen behöver man inga pengar.. Kram på dej. Carina

Anonym sa...

Jo nu undrar jag vad ställer heter där du bor, så jag vet vart jag ska åka om i fall att jag dyker upp någon gång. Men du behöver inte tala om vi kan ta det när du kommer hem i så fall. kram carina

Vicky sa...

Vad fint det ser ut! Kan tänka mig det var skönt att få det renoverat :)

Förstår att det är dyrt i Veneto - hoppas väninnan hittar något i marchè istället. En annan fördel utom priset är (enligt mig då) att det inte är så exploraterat ännu. Och otroligt vackert såklart. Kram