söndag 26 juli 2009

Puttegullefjun


Idag var det strålande sol. Jag fick lov att stanna hemma, jag hadde velat åkt till Jesolo. Men Shaina hästen från Österike blev hämtad idag. Jag hjälpte dem göra iordning henne och lasta henne. De ringde ikväll de var lyckligt framme i Österike. Hon är gravid med Equinox bi. De har redan bestämt fölets namn Shainox en kombination av föräldrarnas namn. Sen går namnet på båda könen också. Jag passade på att rensa ogräs i mitt tomatland. Jag äter tomater så jag är helt less nu.När jag kollade inne vid hönsen såg jag de här nykläckta sötnosarna..Synd bara att vissa blir galande tuppar..

5 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Så söta! Fast om det nu blir tuppar av de kan vi ju hoppas att de är stumma ;o)
Vi har en tupp här som har fått helt fel på sin inre klocka, han börjar gala vid 3-4 på morgonen!

Unknown sa...

Vad hàrligt att bara upptàcka sàdana saker! Underbart liv!

Anonym sa...

Hur är det med kriminalitet?Känner du dig trygg?

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va gulligt men kanske inte med galande tuppar!
Som jag sagt tidigare har mina hästar låga blodvärden, trist, säsongen är ju så kort!
Carin

lurigopalia sa...

pysen våra tuppar gal också dygnet runt.
Johanna ja små ungar av alla slag föds det här ankor,kaniner ja o så förstås föl.
Anonym jag känner mig tryggare här än i Sverige för området är bevakat. Och jag har god erfarenhet av polisen här den är effektiv.
carin trist med blodvärdena.Du får skicka dem till Italien och tävla sen.