lördag 4 juli 2009

Upphittat på stranden..




Jag är så glad de hittat Daguet rapid välbehållen. Han hittades på en strand helt själv. Jag vet hur det kändes när Equinox bi kidnappades det var en mardrömm. Jag drömmde på nätterna om det, och låg och grubblade på kvällarna. Det värsta är ovissheten om de har det bra och blir välbehandlade. Jag saknade honom så, och var överlycklig då han var tillbaka. Jag har inte träffat Equinox bi nu på ett år, men nu vet jag han har det bra på Blue chip farm i Usa. Och han kommer troligen hem i höst. Jag tror fast min chef förnekar det, att de betalt lösen för hästarna. Man kan ju inte använda dem i avel då hästar som tävlar dna testas. Och att de skulle absolut ha de allra allra bästa för gatlopp, det tror jag inte är nödvändigt då det nog inte är klasshästar som tävlar där. Destutom är gatlopp olagligt här och inte alls så vanligt som svenska tidningar försöker framställa det. De måste hela tiden byta plats och hemlighålla för polis så det kan inte fungera i stor skala och tur är väll det. Sen finns det hämdmotiv eller konkurensmotiv. Någon som inte ville Equinox skulle starta i Prix d ameriguie som han var klar för. Eller i Daguet rapids fall någon med en konkurerande hingst som ligger bakom. Det är inte bara i Italien detta förekommer. I Usa har det hänt både hund och hästnappningar lite då och då. De kan tjäna samma pengar som när de kidnappar en människa och det är nästan inget straff jämfört med att kidnappa människor. Och där det finns pengar att tjäna där har du alltid de krimminella. Så fort det dyker upp någon krimminell med lite hästkunskap och som har någonstans att gömma en häst tror jag sverige kommer att råka ut för detta också. Vi har några föl och unghästar efter Dauget rapid här, de är alla trevliga och fina hästar, så för travets skull är det också bra han kommit igen.Det blev två bilder och jag får inte bort den ena utan radera allt, så det får vara så.

2 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Helt otroligt att han är åter! Förstår din analys och hemskt om det kommer till Sverige, skulle inte förvåna mig!
Vart är världen på väg!??
Ha det så bra - nu är det kallt här!
Carin

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va härligt när du skriver att du ska till havet och bada.
Här är det kallt idag bara ca 14 grader just nu!
Ja, Röda Korset och deras pengar till ledarna, helt vansinnigt. Jag ger inte en spänn efter vad jag hört. De vill att jag ska jobba ideellt där men mer och mer tänker jag varför???? Jag försöker göra bra gärningar varje dag på annat sätt istället. Din liknelse är helt rätt, de tar från svältande barn....men alla verkar acceptera detta.
Ha det!