fredag 17 juli 2009

Otursdag..i Italien




Fredagen den sjuttonde anses vara en otursdag här i Italien. Även fredagen den trettonde men den sjuttonde anses vara värre. Här har vi inte märkt av oturen. Vi fick en lyckad embryotransfer. Samt ett sto som haft jättesvårt att bli gravid visade sig vara gravid. Det är otroligt varmt. Jag har 32 grader inne trots två fläcktar som går. ute är det endå varmare. Nu i kväll har det börjat med värmeåska, det har varit fint hela dagen. Det har inte kommit något regn än det kunde gått komma en skvätt. Jag har ett himmla vattnande med tomater och blommor. En hage är jättefin och doftar så gott den är full i mynta jag har plockat en bukett se bild. Jag var till en gård här i närheten och köpte färsk vattenmelon, det är så gott. Det är annat än de doft och smaklösa varianterna man får i sverige. Jag köpte sexton kilo fördelat på två meloner. en tog jag själv och en fick de i stallet att dela på.Jag vill ha mina meloner kylda då är de godast.40 cent kilot kostade de.Billigt godis.Den andra bilden är från gården jag köpte melonerna de sålde alla möjliga grönsaker och frukter.

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Det har jag inte ens tänkt på att det var otursdagen idag.. Tur det kanske :o)
Om du gillar likör kan du få ett jätteenkelt recept och göra egen myntalikör. Säg till i så fall så skickar jag det.

lurigopalia sa...

O tack pysen det vill jag jättegärna ha. Jag fick en glass i jesolo med menta och mentalikör då kan jag göra egen mmm..