söndag 5 juli 2009

I min drömm..

På bilden är dagens skörd.
Jag drömmde en gång att bo i ett hus med fönsterluckor och massor av blommor. Med utsikt över hästhage. Och höns som pickade på gården. Jag ville bo vid medelhavet och ha nära till stranden. Jag ville jobba med hästar eller turister. Jag ville ha en liten trädgård och odla mina tomater, jag tycker om att gå och pyssla om dem de luktar så gott. Jag har allt detta nu. Det enda som fattas från min dröm är ett eget citronträd och lite lavendel, men det går att ordna. Gå inte och tro att er drömm är ouppnålig, man måste våga förändra sin tillvaro om man inte trivs. Tiden går och är för dyrbar för att gå runt och vantrivas..

Det enda som fattas är att gården och hästarna var mina.Att jag hade lite,lite mer ledig tid. Att jag hade mina nära och kära här och så en liten smärre förmögenhet. Men jag tror man också mår bäst av att ha något kvar att drömma om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kunde inte ha sagt det bättre själv...man kan uppnå alla sina drömmar om man verkligen vill ha/uppnå tillräckligt mycket. Men som du säger...så måste man ha något kvar att drömma om.

Anonym sa...

ha ha ja det kan ju vara lite svårt med språket ibland. Ja gud så dum jag och vad enkelt, ja man är ganska kort ibland. Men nu är jag här. Och min sida på datorn funkar inte än, har inte ringt min lille bror ännu men det hinns. Ja du, du var modig som tog klivet ut och följer din dröm. Hur bor du, det har jag glömt att fråga, har du en villa? Det ser då så mysigt ut på alla bilder du tar. Ja du här hemma får man gå och frysa brrrr..vad det är kallt. Men dom har lovat värme igen så det får man då hoppas på. kram Carina