lördag 16 oktober 2010




Qana som redan är under behandling lyckades igen. Igårkväll när jag skulle ge henne sin spruta fick jag se hon lyckats banka i huvet och fått ett jack i det. Jag såg det var pinfärskt och eftersom hon är skönhetsdrottning vill jag hon ska få så lite är som möjligt. Så det var bråtom. Jag cyklade till sjukhuset efter jag gjort rent såret. Störtade in genom en öppen dörr och hoppade på första vitrock jag stötte på. Jag sa detta är lite speciellt men jag har en skadad häst som behöver tejpas har ni butterflies. Det var en kvinlig doktor ,som svarade jag har själv hästar jag förstår. Sen fort som tusan fixade hon butterflies och sa skynda dig hem nu. Jag cyklade hem tvättade igen och tejpade. All denna bråska för om det får varaöppet just där så töjer det sig och blir ett stort ärr.Sedan ringde jag ägarinnan. Efter det min kompis chiara som är vetrinär och jätteduktig att sy fint. Hon var i Torino men hon sa hon skulle ringa en kolega som sydde bra. Efter bara 20 minuter dök max upp. Han kände igen mig från Biasuzzis och sa ciao Karin. Inte dåligt minnas namnet också. Sen fick stoet lugnande och lokalbedövning och han sydde medan jag höll i henne. dDet blev ett fint jobb. Han sa det var jättebra jag tejpat annars hadde det inte blivit lika fint. Hon fick en pencelinspruta sen. Hon får ju redan smärtstillande så hon har inte ont..Idag har jag stött på ett djur jag inte viste fanns här.Nutria hette det ser ut som en minibäver. Stor som en normal kanin har en liten plat hårbeklädd svans. Ganska söta den simmar och dyker också. Jag såg en hel liten familj jag tycker de var ganska gulliga..mindre gullig var den här spindeln stor som ett 2 euro mynt i kroppen brr.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej. Du har en award att hàmta hos mig.