lördag 9 oktober 2010

Italiensk lunch




Har man lite tid så är det underbart att laga mat här. Vilka råvaror man har tillgång till. Hos min frukt och grönsakshandlare börjar vi ofta prata recept och jag får tips från alla som råkar vara i butiken då. Det är jätteroligt tycker jag. Och det har blivit fantastiskt god mat också. Idag blev det en del grönsaker i ugn med den lilla fisken alice som extra tuch. Den på minner lite om ansjovis. Efter blev det en glasstårtbit. en vit choklad som täckte sen en underbar caffeglass på en tunn chokladbotten och runt om vit choklad med fjärilar..Gott. Jag håller ridlektioner för yngsta flickan här det går jättebra för henne. jag har börjat för hon ska få en bra ballans och sits med ballansövningar och ridning barbacka i dag både travade hon och galloperade barbacka. Jag tillåter inga tyglar jag longerar hästen. Det för att unvika hon hänger och tar stöd i tyglarna. sedan kommer det också. Jag vill ha en bra ballans hos ryttaren den ska kännas som ett med hästen. Och sedan vill jag ha en ryttare med känsliga händer. Det är roligt att undervisa igen. Hennes mamma kom och tittade hon ville prova imorgon.

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Va roligt! Det blir nog en riktigt duktig ryttare när hon har en så bra lärare :o)
Vi lagar sällan mat efter recept faktiskt.. Det blir mest att man slänger ihop något av det som Peppe kommer in med från trädgårdslandet.
Tack för den fina komplimangen om bilderna!

lurigopalia sa...

Jag vill gärna ha recept för annars tycker jag ,jag gör lika hela tiden. Helena jag menar verkligen det jag skrev om bilderna.