söndag 3 oktober 2010

Handpåläggning och healing.


Vet ni brevid min bageributik så är det en handpåläggare och healer. Han står jämt utanför sin butik eller klinik eller vad man ska kalla det för. Han ser så slubbig ut så mig skulle han då inte få lägga några händer på.Jag har knäppt bild i hans skyltfönster idag då han inte var där. Han ser värre ut än de här klippen . Jag menar inte direkt att dömma någon för den är ful eller fin. Mer att han har slibbig utstrålning. Ni vet en sådan där som när han kommer och bjuder upp en på dansgolvet, vet man redan innan han kommer kladda och komma med förslag på div. Får de någonsin napp de där sluskarna? Och varför fortsätter det om det inte funkar? Idag var det någon sorts tillställning på piazzan med umpa bumpa orkester och allt. Det var olika ska man kalla det sjuk och hällsoorganisationer som hadde sina stånd där. Röda korset,diabetesförenningen,hjälp tjernobylbarnen osv. Jag hadde inte riktigt tid att titta. Köpte mig en glass och åkte sedan hem. Jag har föresten blivit idol här. Yngsta flickan som är 9 år här i familjen där jag jobbar. Hon kommer gärna till stallet och är med mig och hjälper till. Idag dök hon upp i flätor. Hon sa titta Karin idag är jag som dig. Med flätor. Hon säger också hon skulle vilja vara med mig om dagarna istället för skolan. Hon är så gullig ,det är lite rörande. Skyltfönstret speglar lite så bilden är inte så bra. Men rubriken cura i malati con le mani betyder botar de sjuka med händerna. Jag vet inte om andra bilden ska föreställa att bordet svävar jag har inte läst. Är lite skraj han ska dyka upp. Inte för han skulle bli arg, men jag vill inte visa något intresse även om jag är nyfiken på sådant här. Bara inte han.

3 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

du kanske skulle skicka bilden till striscia la notizia? Dom brukar ju skicka skådespelare med dold kamera för att kolla såna där, om det är bluff. Oftast är det ju det...

lurigopalia sa...

jag har lite problem med en hand o arm sk. tenisarmbåge kanske jag skulle testa. Men han plockar nog bara mig på en masssa pengar och sen kommer han ju hävda det inte räcker med en gång..

Unknown sa...

Fascinerande att dessa ff àr verksamma i Italien med tanke pà alla skandal reportage som gjorts om dessa "healare". Nej, usch!