torsdag 28 oktober 2010

En sentimentaltår..







Imorse när jag höll på att göra ren boxen åt Qana började jag tänka, hon är väldigt renlig av sig. Och vips gick tankarna till Zuanita bi. Och jag började gråta. Zuanita hon var extremt noga med att det skulle vara fint i boxen. Om det inte var rent lätt hon bli att äta sitt hö och bäddade över allt som var smutsigt. Jag jobbade mycket med henne för hon är en sådan där häst som har svårt att lägga på sig hull. Så jag fick ge henne mat fem gånger om dagen och lite special. Hon var så gullig och snäll. Hon gnäggade alltid så fort hon såg mig. Så jag blev sentimental och bestämde nu är det dags snart att hällsa på alla hästarna på förra arbetsplatsen. Jag är ju också bekymmrad över mina specialfall där vem sköter om dem nu? Föresten när de gråter på film ser de alltid så romantiskt tragiska ut det trilar en enstaka klar tår. När jag gråter blir man röd i ansiktiktet ögonen och snorig ser inte det minsta romantisk ut. Nu till något helt annat de små gulliga Nutriorna. Jag har sett dem varje dag och nära, men givetvis ingen kamera med mig. Igår hadde jag det,inga nutrior. Idag hadde jag också kameran med och en var jättenära jag tog upp kameran ,nu skulle det bli en perfekt bild...Inget battri,det var slut. Jag åkte och köpte battri jag var endå på väg till affären. På hemvägen såg jag en och tog några kort men det var inte alls så nära som förut. och den här simmade iväg. Förut satt de alldeles nära mig och åt..



Orsi den store vetrinären och 2 till vetrinärer var här igår och tittade på Qana. han var nöjd hon var 90 procent bra nu. Jag fick nya direktiv på fortsatt behandling hon ska vara i box och bara gå ut och promenera. Sedan ska jag stretcha hennes ben. Det ska jag göra i tio dagar sedan ska hon ha en behandling med en annan creme. Talaiot han fortsätter vara svälld i bennen. Men det är för han dunkar knäna i boxdörren. Han vill ha ständig uppmärksamhet. Men nu har jag klippt till en tunn skummgummimadras och lindat på det. Så han ska ha det på sig alltid i boxen få se om inte svullnaden går ner. Orsi trodde i alla fall på min ide..



Imorgon är det ledig dag för mig. Jag ska endå stretcha Qana morgon och kväll för det är det ingen annan som kan. Annars ska jag lata mig..Ni får titta noga på bilderna efter Nutrian ,men den finns där.På bild ett sitter den i vassen,andra bilden simmar den och sista bilden sitter den uppe på kanten av bäcken

3 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

haha, nej jag ser inte så där romantiskt vacker ut när jag gråter. Tvärtom verkligen :o)

Monica sa...

Hej !!
Härliga bilder och ja, jag ser den !!
Förstår att du blir sentimental ibland och saknar och oroar dig för "dina" hästar...
Kram och ha en härlig "ledig" dag !!
Monica

Tove sa...

Men det vet du väl att det bara är filmens värld som ett söndergråtet ansikte ser romantiskt ut ;D
Ha en fin ledig dag! :)