torsdag 14 oktober 2010

Duscha dig smal..







Det här inlägget kommer inte bara att handla om det rubriken antyder utan också lite annat. Men först. I Italien är det tydligen inga gränser för vad man får lova en produkt går att använda till. S å i reklamen här utmålas mjölkchoklad som nyttigt för det är mjölk i. Allt med mjölk tror de är nyttigt för det ger man ju barn är argumentet. Chips är ren ahällsokosten för det kommer från grönsaken potatis..Ja ja jag vet det är en rotfrukt men så skriver man här. Nu senaste jag sett fick mig gapskratta i duschen. Jag såg inte texten när jag köpte duschshampot tyckte bara det luktade gott. Men det stod på flaskan att man går ner i vikt och blir smalare av att duscha med detta schampo..Vi får väll se,tycker nog jag känner mig lite lättare redan hahaha.



Jag har en av hästarna här som varit mystiskt hallt i tio dagar ingen svullnad eller sår. Jag har kört alla normala behandlingar duschat med kallvatten, massage och benbandage med mucina. Inget har hjälpt.Jag ringde en vän som är tränare på tävlingscampen Biasuzzi. Han heter Edvin Lagas och är holländare. Jag berättade om problemen och undrade om han viste en vetrinär som var bra på ben. Han svarade Orsi kommer imorgon jag kan komma över till dig med honom sen. Jag blev överlycklig. Orsi är en av de bästa på hästben i hela europa och även vetrinär till Italiens olympiska lag i hoppning. Han bor i Parma så jag tänkte aldrig på honom. Han kom och det är så härligt se honom jobba hans lugn och hand med hästar och hans noggranhet. Han lokalbedövar bit för bit av benet . Det gör man för att slutar hästen haltar är det där det sitter. Han hadde samma teori som mig. Att det satt i hoven och att det var därför hästen var stel i bogen. Det visade sig vi hadde fel båda två. Hästen hadde lyckas med något bara en häst på miljonen gör. Hon hadde antagligen halkat i hagen så frambenet gått åt varsitt håll ungefär som bambi på hal is. Inget brutet men det tar lite tid. Jag får ge henne sprutor med antiinflamatori och smärtstillande två gånger om dagen pluss massage med tusil så hemmatomet försvinner. Sen om en vecka ska hon röntgas för säkerhets skull. Silvia var lycklig jag fixat hit honom och vår ögonsten är i bra händer. Hon heter Qana och är den som vunnit en massa utställningar bla annat italiensk champion och spansk pluss två i em. Jag ger sprutan i venen så det verkar direkt hon verkar förstå sprutan är det som gör hon blir smärtfri för hon står blickstilla en lätt patient. Foto på Edvin i rött. sedan på silvia som håller Qana den gråhårige är Orsi,brevid står Gabrielle min chef gift med Silvia. Den korta är Edvins fru Irene hon är från Canada. Första bilden är Qana den vackra fullblodsaraben. Lägg märke till uthuset de står framför att man inte huggit ner trädet utan det är inbyggt och sticker ut från taket..Imorgon är jag ledig ,fast jag får gå och ge sprutorna morgon och kväll. Jag ska nog bara ta det lungt imorgon.

1 kommentar:

Tove sa...

Du har en bakelse att hämta hos mig.
Trevlig helg! :)