torsdag 14 januari 2010

Fölskola o shopping..


Jag har lite skola med föl här när han är en månad kommer hovslagaren. Det är lättast för alla parter om han är lite tam och kan lyfta på hovarna. Den lille har inte riktigt fattat vad jag är bra för. Han skuttar runt och försöker få mig hoppa med och leka. Och visar mig vad bra han är att sparka bakut. Och han är tveksam om jag verkligen ska ta på honom så vi avanserar sakt. Mamma Usa d jesolo tittar på ,på våra övningar med upphöjt lugn...Efter jobbet så åkte jag och chiara på en liten shoppingrunda, vips försvan en tusenlapp. Jag kan rekomendera balsamico de modena med hallon. Man har det i sås till pasta med lite ketchup och div. blir helt underbar smak. Ja det sätter piff på mycket bara att prova.Jag börjar redan ladda för carnevalen som börjar 6 februari med frittelle en sorts friterade runda bullar . de kan vara med eller utan fyllning. På bilden min lilla elev..

4 kommentarer:

Vicky sa...

Hej på dig! Vad kul att du är tillbaka på bloggen igen :)

Helly på vift sa...

Ketchup till pastan..! Det trodde jag bara man anvànde hemma i Sverige ;)

Himla sòtt litet fòl hoppas det kommer gà bra nàr hovslagaren kommer.

lurigopalia sa...

Vicky det har varit slöhet o oinspiration..men tack i alla fall..
Helly det blir ofta en ädlare variant med kethchup där man tillsätter en massa saker...och jag är inte säker på det är allmänt i italien kanske bara mina bekanta..

Anonym sa...

Jag är också glad att du fortsätter at blogga!! Har själv jobbat i Italien med hästar för många år sedan och tycker det är jättekul att läsa din blogg! I regel kommenterar jag aldrig, men blev så glad för din "rientra" att jag gör ett undantag :)

"Läsare" från Väster-Götland