lördag 23 januari 2010

Asl vad ska jag säga suck




Jag var och skulle ha en bricka tesera sanataria hos Asl italiens försäkringskassan. Det visade sig att de försökt skicka ut kortet men det kom tillbaka. Jag förklarade att det berodde på att ingången till ranchen och postlådan ligger i en kommun och mitt hus där jag är skriven i en annan. Jag förklarade att det finns ingen annan postlåda eller ingång än den i andra kommunen och om de inte kunde skriva co adress till min postlåda. Nej det gick inte det måste vara där jag är skriven. så då måste jag åka till posten i Mogliano och förklara att min postlåda är i Quarto d altino och posten ska gå dit..få se om det går så enkelt. För asl gick inte häller med på jag skulle få hämta kortet hos dem. För så löste banken det med bankomatkortet som kom tillbaka jag fick hämta kortet på banken. Idag slutade Alexzandro. Han trivdes inte med cheferna här de enda han gillade var mig ,Tony och hästarna. Jag blir också vansinig på vissa av killarna ibland men det tar ett tag att komma underfund med dem. Alex har jobbat som glasblåsare i Murano o när krisen kom här i ekonomin fick han sluta. Men nu har han fått nytt jobb som glasblåsare. Jag gillar glas så han har lovat blåsa en grej till mig..Här är en bild på honom han håller i Unfaithfull bi. Jag hadde tagit in henne från hagen idag och hennes långa man var helt som en rastafarifrisyr. Och det gick en del man när jag kammade ut den. Sen ville jag ha kort på henne. Hon tillhör min favoritfamilj här avkommor till Lafaret park. De lämnar alla jättebra avkommor ,är travsäckra små fina dynamitpaket..

2 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!!!!!
Urläcker häst !!!!
Jobbiga chefer vet jag allt om !!!!
ASL är ganska okej här i Rom, faktiskt.....konstigt nog,om mna säger så !!!
Ha en bra vecka,kram,
monica

Helly på vift sa...

Mànga vet ju inte ens vad som gàller som jobbar pà Asl och liknande. Fast det skulle de ju aldrig erkànna..