fredag 18 september 2009

Auktionsdyring blir svensk..











Jag har haft fullt upp. Dels med sällskapet av min kompis. Men också förberedelserna inför aktionerna i Milano. Det innebar att jag jobbat sjudagarsvecka. Idag är första lediga dagen denna månad och jag är ledig imorgon och söndag också,lyxigt. Den här fina ettåringen såldes för bästa pris någonsin för en ettåring i Italien. Pappa är Andower hall och mamma Nonosense woman. Jag har haft bilder på honom förut i bloggen som fölunge. Jag har förlöst honom, faktum är att jag såg honom via ultraljud innan han ens föddes. Han såldes den 16 sep. nu på aktion i Milano. Meningen var att han skulle vara kvar hos oss och tävla och sedan bli avelshingst. Men eftersom det var Stig H Johansson som ropade in honom lätt Biasuzzi honom gå för 200 000 euro. Så han blir svensk min kelgris. Han är jättesnäll en trevlig häst. Han tycker om att visa upp sig och Showa. Så dagen efter auktionen när jag och Tony tog ut honom ställde han upp sig direkt.Det ska bli roligt att följa honom framöver. Jag är glad för jag vet han blir väl omhändertagen hos Stig H och får det bra i Sverige. Han heter Open mind bi . Ludde K köpte en annan häst för blygsamma 10 000 euro som heter Opitergium den är döpt efter en idrottare jag inte känner till antagligen en fotbollsspelare. Byfest i tio dagar nu igen, så imorgon när jag är ledig ska jag passa på att gå. Här kommer bilder på Open mind bi, den nya svensken..På första bilden är han femton minuter gammal, 25/2-2008..

8 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Hej!
Det var ett tag sen vi såg till dig :o)
Va roligt att hästarna blev "svenskar", då blir det ju lätt för dig att följa dom :o)

Unknown sa...

Vad fina bilder, och vad roligt att hàstarna blev svenska.

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Vilken häst! Kul att följa honom! Förstår att du haft fullt upp! En av mina vänner Robert har nog också varit på den auktionen. Vet inte vad han handlade. www.yager-beck.se.
Ha det så bra med pysslandet med hästarna.
Carin

Helly på vift sa...

Vilken otroligt vacker hàst. Hoppas Stig H blir nòjd med honom.

Tove sa...

Hallå! Saknar dig!

Monica sa...

Hej !!!!!
Vilken underbar häst......!!!!
Såååååå vacker....
Kul att Stig H var här och shoppade lite......
Undrar bara en sak....är det svårt att skiljas, från häatarna.....klipper du helt navel-strängen efteråt eller fortsätter du att följa dem, .....alltså känner du dig som dagmamma.....eller som mamma.....
Du behöver inte svara om du vill, kan ju vara ett känsligt ämne , för dig........
Hoppas allt är väl med dig...
Kram,
Monica

Anonym sa...

Har du slutat blogga......lite tunt med aktivitet här.

En som läser din blogg

lurigopalia sa...

jag har inte slutat blogga men haft fullt upp..jag känner mig som mamma monica jag säger ju det är mina bebisar. jag avskyr att skiljas från dem. mitt mål är att göra dem så snälla som möjligt så de får ett lätt liv och slipper stryk.jag följer mina hästar o de jag fött upp med mjölk dem hällsar jag på också. nu blir ju en av dem svensk och en kompis häst. den åker till sverige på onsdag. det känns bra..