torsdag 30 oktober 2008

min fina hibiskus


Inatt regnade och blåste det hela natten. Det behövdes för det var tort och dammigt. Det åskade och blixtrade en hel del också. Det dånar på bra här mellan bergstopparna. De värsta åskvädrena i mitt liv har jag upplevt här och i karibien. Det kom blixtar från alla håll inte uppifrån och ner bara utan tvärs över hela himmlen. Nåja tillbaka till blomman den hadde blåst omkull och lecakrukan hadde gått sönder det är tredje gången nu får det bli en plastkruka. Fast jag tror inte blomman trivs så bra i den. Hibiskusen är knallgul och har blommat med jätteblommor precis hela sommaren stor är den också. konstigt nog nu i höst har blommorna blivit mer åt det oranga hållet. Jo sen när blomman låg ned så inatt kom säkerhetsvakterna som patrulerar området och körde över den så en gren bröts. Imorgon ska jag ta sekatören och frisera den få se om den går att rädda...idag har det varit soligt igen. Hästen som fick kolik igår åkte till fabios klinik hon är kvar där men mår bättre. Jag blir alltid orolig när de blir sjuka. Hovslagaren pietro var här och verkade hovarna på några föl. Min oscar skötte sig perfekt, men jag har lärt honom lyfta på hovarna så han är lätthanterad. en annan fölunge fick sina första små skor på framhovarna. det för att korigera hovar och ben. den lilla blev lite paff när det klapprade när den gick i stallgången sen fast hon var duktig endå.. efter jobbet drog jag till mina tanter och köpte lite prossiuto crudo det ska vara färskuppskuret och från parma eller san danielle det är godis det..

Inga kommentarer: