tisdag 4 augusti 2009

Kärleken och icke kärlekar...


Det hadde jag tänkt skriva om idag. Hur det ser ut på den fronten här nere för mig. Jag hadde tänkt avslöja en del jag inte sagt till någon. Inte för det vart hemligt utan för det inte blivit av att prata om liksom. Men jag har gjort en kovändning..Det blir inget av med det idag. Jag har annat att skriva om. Jag har en riktigt god vän. Han bodde här i samma hus som mig det första halvåret jag bodde här och vi var vänner sedan Jag bodde i Sverige. Vi jobbade också ilag. Sedan slutade han åkte till Sverige och jag blev kvar. Vi var som ett gammalt par grälade och tjatade på varandra, men hadde också mycket skoj här. Det är så skönt med honom han kan bli helt odräglig (jag med säkert) men vi har en sådan vänskap att vi kan gräla och säga en hel del till varandra men endå vet vi vänskapen och respekten för den andra finns kvar. En av de allra bästa sakerna med honom är att han är att lita på och jag vet han alltid finns där för mig om jag behöver hjälp.Sen är han ärlig och spelar inte spel, det uppskattar jag verkligen. Han är också rolig och hittar på en massa, och eftersom vi är lika spontana båda två har det blivit en hel del galenskaper genom åren. Han är omtyckt här, även om hans italienska är obefintlig så komminicerar han endå med folk och vinner hjärtan överallt. Min mamma och moster blev helförtjusta i honom...Och nu kommer det..Han kommer hit nästa vecka och stannar och jobbar i tre månader, jippi. Jag blev jätteglad ..Tre månader är lagom innan vi ledsnar på att leva ihop. Han ska bo här och vi delar kök. Vi är båda vana att styra över oss själva så vi ska nog inte bo tillsammans hur länge som helst..Men det ska bli så roligt..Och jag älskar honom som den goda vänn han är..Som en bror..Så välkommen ....Och helt logiskt följer en bild på min änglatrumpet..???

8 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Vad härligt med sådan vänskap!!

Pappa B sa...

Tut i änglatrumpeten!
Vad roligt, en sann vän i huset. Är han hästgalen också, eller är det för spagettins skull han invaderar Italien igen *s*
Det blir mindre bloggtid nu med andra ord?

Unknown sa...

Åååh, vad mysigt! Vilken härligt kär vän du har.

lurigopalia sa...

Pysen och Johanna cesiliens okrönta prinsessor, en vän är guld värld..Sveriges gladaste man min vänn gillar hästar han ör utbildad hovslagare men han gillar också Italiensk mat (och Italienskor).Jag får väll ägna lite tid åt honom men lite blogg blir det nog endå..

Anonym sa...

ja det är skönt med sånna vänner som man kan dela vardagen med. Så det var ju kul att han kommer tillbaks om så bara för 3 mån. Nu har solen äntligen hittat till vår lilla by, men det är ju ingen måtta heller. Man ska väl inte klaga men det växlar med graderna från den ena till den andra dagen. Men skolan börjar väl snart så det är klart det ska vara varmt då. ja tänk om en annan kunde åka till havet och bara få vara. Finns väl inge skönare avkoppling än att vara vid vatten. Så man skulle allt bo nära havet. Kram Carina

Unknown sa...

Hejhej,

det var rätt så tufft att hitta utan ost och skaldjur för det är ingredienser i nästan alla sicilienska rätter. Hittade dock dessa: Caponata-som Montalbano äter. Maccu-som är gjort av bönor. Braciole alla siciliana - Kött.

Hoppas det smakar mums! Kram

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va kul med ditt sällskap som är på ingång! Hoppas ni får det kul tillsammans, ja det får ni säkert!
Carin

Myra sa...

Åååh vad roligt! Tänk att få så kärt besök.

Men...

Kanske är du lite glad sen när han åker hem igen... Hihihi. Det brukar ju vara så. :)