söndag 14 december 2008

Mina söndagskockar


På söndagar brukar jag ta helt ledigt, även från att laga mat. Jag åker in till byn till två kockar och köper något färdiglagat. De har alltid en massa hemlagade goda rätter. Det kan vara svårt att välja. Jag fastande för griskött kokt i mjölk och kryddor och ugsbakad potatis. Det var gott mört och smakade lite anorlunda än vad man är van vid. Jag tog lite kort där, då kom den andra från köket och ville också vara med. Jag stötte på tre tomtar utanför de gav mig en present, en glaskanna..Jo jag frågade kocken vad han ansåg var typisk Italiensk julmat. Han svarade capone kastrerad tupp. Sen ska det ju vara julkakan panneton coh proseccovin. Ett godis som äts till jul är torrone en sorts som liknar mjuk fransk nougot med olika fyllningar som sukater och nötter tex.

Inga kommentarer: